Monday, August 2, 2010

CINTA???...

cinta....sebuah perasaan yg lahir daripada hati yg suci lagi indah...pe yg korang paham tentang erti cinta...sesetengah orang 2 die lahirkan rasa cinta melalui ungkapan "aku cinta padamu"..itulah yg slalu aku dgr skang ni..xkira kecik, besar, tua or muda....

cinta...bagi aku cinta yg suci xperlu lahir melalui ungkapan-ungkapan manis, xjg melalui puisi-puisi romantis...cukuplah sekadar keikhlasan yang diterpamer di wajahnya...

drpd pemerhatian aku...cinta yang xikhlas je yang aku nmpak skang, law korang tgk kt tv ke paper ke...byk yg korang bleh nmpak pembuangan bayi, de yg kn tanam, buang dlm tong sampah,kn bakar n byk lg...itulah yg dinamakn cinta skang...disebbkan cinta yg seperti itu menyebabkan bayi yg xb'dosa yg jd mangsa...kesiankn...tp nk bt cmne, cinta itu buta..itulh ungkapan pada ms skang...xnmpak mn yg baik n mn yg salah..itulh erti "cinta buta"...pe nk jd????

jgnlh cr cinta seperti itu krn cinta yg lahir dr kata2 slalunya dusta...crlh cinta yg ikhlas, suci n diberkati oleh Allah kerana cinta sebegitu akn membawa kpd kebahagian akhirnya...insyaAllah...


No comments:

Post a Comment