Thursday, March 25, 2010

kasih seorang ibu...


Kasihnya ibu membawa ke syurga...begitu dalamnya cinta dan kasih sayang seorang ibu terhadap anak-anaknya....time kte tido, die b'jaga..pastu awal2 pagi lg die sudah bgun tp time 2 kte tgh sedap tido lg..ibu memerah keringat demi sesuap nasi tnpa sbrng keluhan..pe yg mreka lakukn sume utk kesenangan kte, cbe kte selami hati mereka btol2...

Ibu...ibu...ibu...begitu damainya pggilanmu, ibu yg slama ini m'jga anak2 sejak dr kecil lg bagai menatang minyak yg penuh, xkan dibiarkn tumpah...tp sesetengah anak skang ni...emmm...pe dh jd ngan dunia ni, mgkin dh nk akhir zaman...mesti korang phamkn pe yg aku mksudkan 2..

Knp smakin hari smakin b'tmbah rumah2 orang tua..anak2 dh xsyang kt ibu ke?? xde ke prasaan belas anak t'hdap ibu, dh lupe ke pengorbanan mereka...dh lupe ke tgan ibu yg menyuap nasi ke mulut, kte taw ke ibu dh mkan blom...tp bg seorg ibu, anak2 lbih penting sbb besar kelak bleh jd org b'guna...tp knp ibu di tmpatkn kt cni?? aku kesian ble tgk de ank2 yg sggup anta ibu diorg kt umah org2 tua, hibanya rasa..

Bg aku plak, selagi adanya nafasku ini, aknku cbe m'bhgiakn insan yang b'gelar ibu ni..adk saaaaaaayyaaang ma dunia n akhirat..Ya Allah, izinknlah aku utk m'bhgiakn ma n balas jasa ma..jadikn aku anak yg solehah n b'jaya di dunia n akhirat...amin

No comments:

Post a Comment